پیام رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به مناسبت هفته‌ی پژوهش

۲۰ آذر ۱۳۹۰ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۶۷۱ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۲۸
پیام رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به مناسبت هفته‌ی پژوهش
به گزارش روابط عمومی، دکتر عسکر جانعلی زاده رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل طی پیامی به مناسبت هفته‌ی پژوهش و فناوری اظهار داشت: اسلام دینی فرهنگ مدار و عقل محور است و دانش پژوهی را ارج می نهد. در همین راستا حضرت علی (ع) می فرمایند: « لا سنه افضل من التحقیق» (هیچ کوششی ارزشمند تر از تحقیق نیست.)
خداوند متعال را شاکر و سپاسگزارم که در دوران پیشرفت و عدالت و تحت توجهات حضرت ولی عصر (عج) و در سالی که از سوی رهبر عالم انقلاب اسلامی مزین به جهاد اقتصادی گردیده است، شاهد مجاهدت بزرگ و همت عالی نخبگان، فرهیختگان و پژوهشگران هستیم که ماهیت علمی و فرهنگی آن زبانزد همگان است.
ارج نهادن به پژوهش، تحقیق و جایگاه ارزشمند پژوهشگران و محققان با نامگذاری هفته‌ای از سال به نام «هفته ی پژوهش» را می توان امری بسیار مهم در راستای ترویج فرهنگ پژوهش در جامعه عنوان نمود.
بدون شک، علم و تحقیق که به فرمایش رهبر حکیم انقلاب اسلامی کلید قطعی پیشرفت کشور است و بسیاری از مشکلات موجود کشور با تکیه بر علم و پژوهش قابل حل است و تجاری سازی علم و تولید ثروت از یافته‌های علمی و رفع نیاز جامعه از طریق ارتباط دانشگاه با صنعت و تبدیل فکر و اندیشه به محصولات تجاری از تکالیف مهم پژوهشگران و دستگاه‌های پژوهشی و فناوری محسوب می گردد. به همین منظور در سال‌های اخیر با اتخاذ هوشمندانه سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه علمی، خوشبختانه شاهد رشد قابل توجه تولیدات علمی و صنعتی در کشور بوده ایم.
امید است در راستای شعار هفته پژوهش امسال تحت عنوان « اقتصاد دانش بنیان، موتور محرکه جهاد اقتصادی» با سامان دهی و حمایت شایسته همه مسئولان دلسوز کشور از فعالیت‌های علمی و پژوهشی شاهد تعالی و بهبود شرایط اقتصادی کشور بر اساس تحقیق و پژوهش باشیم و با رفع مشکلات موجود در این زمینه کمک شایانی به استقلال علمی، اقتصادی و صنعتی کشور نموده و با پیشرفت در جبهه علم و پژوهش که در حقیقت موتور محرکه همه‌ی فعالیت‌های کشور است شاهد روزی باشیم که نیاز اقتصاد کشور عزیزمان به حداقل رسیده و خودکفایی شایسته نام مقدس جمهوری اسلامی ایران نائل شود.