دکتر شفقت: تمام تلاش تیم تیکا بر آن بود تا با کم ترین هزینه بالا ترین کارایی را داشته باشد

۰۴ آبان ۱۳۹۰ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۶۶۹ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۱۶
دکتر شفقت: تمام تلاش تیم تیکا بر آن بود تا با کم ترین هزینه بالا ترین کارایی را داشته باشد
دکتر روزبه شفقت استاد راهنمای تیم تیکا گفت: هدف اساسی در این کار در کنار ارائه‌ی یک طرح مناسب و کارا، آموزش مشارکت دانشجویان در انجام موفق یک کار گروهی بوده است. لذا شرط مهم در همکاری رعایت اخلاق مهندسی در کل کارهای پیش رو بوده است.
عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک گفت: روند کارها به این ترتیب بود که اعضای تیم شش ماه اول را به طراحی خودرو اختصاص دادند که خود شامل دو بخش است: اول طراحی مهندسی که برآورد کمیاتی مثل گشتاور، توان، و ... است و دوم طراحی صنعتی که از منظر زیبایی‌شناسی مساله را بررسی می‌کنند.
وی افزود: تمام تلاش تیم برآن بود تا با کم ترین هزینه بالا ترین کارایی را داشته باشند و ما مفتخریم که تیم تیکا با 13 میلیون هزینه، خود را با آمادگی به این مسابقه رساند که این هزینه در مقایسه با هزینه سایر شرکت کننده ها بسیار پایین می‌باشد.
استاد راهنمای تیم تیکا بیان کرد: خودروی تیکا تنها ماشینی بود که به طور کامل به دست دانشجویان ساخته شد و هیچ نیروی بیرونی در آن دخیل نبود و در آیتم حرکت بر اساس سیستم هیبرید رتبه ی سوم را کسب کرد.
دکتر شفقت در مورد فضاهای کاری که تیم ها در آن فعالیت می کردند اظهار داشت: تیم تیکا با بضاعت کارگاه اتومکانیک دانشگاه این کار مهم را انجام داد و تیم تسلا نیز شش ماه آخر را در کارگاهی در کارخانه فولادین ذوب آمل (فذا) گذراندند و از توانمندی کارگاهی آن جا استفاده کرد.
وی گفت: اعضای تیم در شش ماه آخر کار همیشه در تکاپو و تلاش و کوشش بودند. ارزیابی موفقیت های این تیم ها، توانمندی بالای دانشگاه را می رساند و نشان دهنده عملکرد خوب دانشگاه است که دو تیم را با سطح بالای آمادگی به این مسابقات می رساند.
استاد راهنمای تیم تیکا افزود: حائز اهمیت است که ما در آینده مسیر را به خوبی ادامه دهیم و برنامه ریزی داشته باشیم و این گروه ها را حفظ کنیم و تجربه هایشان را به دانشجویان جدیدالورود انتقال دهیم.
دکتر شفقت در پایان اظهار داشت: تیمی که در دانشگاه کار می کند نیاز به حمایت دارد و با توجه به شرایطی که دانشگاه داشت، ریاست دانشگاه، مسئول حراست، معاونت اداری و مالی، دانشکده مهندسی مکانیک، معاونت پژوهشی دانشگاه و کارشناسان کارگاه اتومکانیک صمیمانه از ما حمایت کردند و در همه جا ما را در الویت قرار دادند، که من در این جا از همه تشکر می‌کنم. اگر این حمایت ها ادامه داشته باشد جایگاه دانشگاه را ارتقا می بخشد و ما می توانیم در تمامی مسابقات کشوری حرفی برای گفتن داشته باشیم.