در سومین دوره از مسابقات سراسری طراحی خودرو های پاک تیم های تسلا و تیکا موفق به کسب مقام دوم و هفتم شدند

۳۰ مهر ۱۳۹۰ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۶۶۶ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۱۵
در سومین دوره از مسابقات سراسری طراحی خودرو های پاک تیم های تسلا و تیکا موفق به کسب مقام دوم و هفتم شدند
به گزارش روابط عمومی سومین دوره از مسابقات سراسری خودروهای پاک توسط ستاد اجرایی دانشگاه صنعتی شریف با موضوع طراحی خودروی چهارسرنشین هیبریدی با شرکت 60 تیم از دانشگاه های سراسر کشور و مراکز رشد و چند شرکت خودرو ساز در مجموعه ی ورزشی آزادی برگزار شد.
مرتضی عرب خزائلی مسئول تیم خودروی هیبریدی تیکا گفت: این مسابقات در سه مرحله طراحی مفهومی، طراحی اجزا و مرحله ی ساخت برگزار شد.
وی اظهار داشت: تیم تیکا در هر سه دوره از این مسابقات شرکت مستمر داشته و پس از ساخت خودروهای تک سرنشین الکتریکی و دو سر نشین الکتریکی، خودروی چهارسرنشین را ساخت.
مسئول تیم خودروی هیبریدی تیکا گفت: در ساخت این خودرو از شاسی و سیستم انتقال قدرت خودروی پراید استفاده شد که بدنه ی آن تماما از جنس فایبر گلاس می باشد و تغییرات اساسی در طراحی داخلی خودرو صورت گرفت.
مرتضی عرب خزائلی موتور برقی به کار رفته در این خودروی هیبریدی چهار سرنشین را موتور دی سی تراکشن با توان 6/4 کیلو وات دانست و اعلام کرد: این موتور می تواند پاسخگوی نیاز های شهری باشد.
وی گفت: سیستم هیبرید به کار رفته در این خودرو از نوع موازی می باشد که دو موتور بنزینی و الکتریکی به طور جداگانه می تواند در خط انتقال قدرت قرار گیرد.
مسئول تیم خودروی هیبریدی تیکا گفت: این خودرو با موتور الکتریکی و باطری های تعریف شده، توانایی پیمایش 60 کیلومتر با حداکثر سرعت 80 کیلومتر در ساعت را داراست و مصرف بنزین آن در سیکل ترکیبی سه لیتر و نیم در صد کیلومتر می باشد.
به گزارش روابط عمومی تعداد کل اعضای تیم خودروی هیبریدی تیکا 18 نفر بودند که راهنمایی این تیم با دکتر روزبه شفقت و دکتر مرتضی دردل بود.
روابط عمومی دانشگاه، این افتخار بزرگ را به ریاست دانشگاه، اعضای این تیم و کلیه دانشگاهیان تبریک عرض می نماید.