پيام تسليت وزير علوم، تحقيقات و فناوري به مناسبت ارتحال آيت ا... العظمي بهجت(ره)

۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۶۶۰ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۴۷
پيام تسليت وزير علوم، تحقيقات و فناوري به مناسبت ارتحال آيت ا... العظمي بهجت(ره)
دكتر زاهدي وزير علوم، تحقيقات و فناوري در نامه‌اي به فرزند آيت ا... العظمي بهجت(ره)، درگذشت اين عالم رباني را تسليت گفت.
 
«متن پيام تسليت وزير علوم، تحقيقات و فناوري»
 
اذامات العالم الفقيه ثلم في الاسلام ثلمه لايسدها شيء
 
جناب آقاي حجت‌الاسلام والمسلمين علي بهجت «دام‌عزه»
 
با عرض سلام و ثناي خالصانه و با قلبي محزون و اندوهگنانه، ارتحال ملكوتي فقيه عالم مقام، معلم كبير اخلاق و استوانه بزرگ حوزه‌هاي علميه و شيعيان جهان اسلام، حضرت آيت‌الله العظمي محمد تقي بهجت فومني رضوان الله تعالي عليه كه اندوهي سترگ در نهانخانه دل ارادتمندان نشانيد و نخل حسرت را در دشت جانمان به بار آورد به محضر حضرت ولي‌عصر عج، مقام معظم رهبري، علما و مراجع، دانشگاهيان، حضرتعالي، آقا زادگان معظم و تمامي اعضاي بيت شريف آن فقيه تسليت و تعزيت عرض مي‌نمايم.
ارتحال ملكوتي آن عالم وارسته و فقيه عالي مقام، ثلمه‌اي بي جبران براي دين و ميهن و قلب مشتاقان فقاهت معظم شيعه بوده و حوزه‌ها و دانشگاه‌هاي سراسر كشور از فقدان آن عالم رباني در حزن و حسرت خواهند بود. ما دانشگاهيان نيز در غم هجران جانفرساي آن اسوه پارسايان همپاي امت اسلام به سوگ نشسته‌ايم.
انوار انديشه مشعشع و پارسايي و پرهيزگاري آن فقيه آسماني و 'بهجت' قلب مومنان بر آفاق عصرها و نسلها تابان است و فراخناي تاريخ شيعه از اين گستره رخشنده نور مي‌گيرد و منش و روش آيت‌الله العظمي بهجت ره‌گشاي رهسپاران راه رستگاري است.
مردم شريف قم و جوانان و دانشگاهيان هرگز سيماي باوقار ايشان را هر بامدادان در برپايي نماز صبح در مسجد حضرت فاطمه «س» و قنوتهاي سبز دعايش را فراموش نخواهند كرد و در گذشت اين عالم عامل و اين شخصيت وارسته در عرصه هاي علم و اخلاق خسارتي بزرگ است و از خداوند متعال براي بستگان و مسلمانان جهان تشيع تسلي خاطر و براي روح مطهر و ملكوتي آن مرجع عظيم‌ا‌لشان رحمت و مغفرت مسألت دارم.
از شمار دو چشم يك تن كم                       و زشمار خرد هزاران بيش

                                                                                                                 با آرزوي توفيق الهي
                                                                                                                    محمد مهدي زاهدي