مراسم گرامیداشت میلاد حضرت معصومه (س) و روز ملی دختران در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد.

۱۱ مهر ۱۳۹۰ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۶۵۱ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۰۰
مراسم گرامیداشت میلاد حضرت معصومه (س) و روز ملی دختران در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین سید محمدباقر حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در این مراسم اظهار داشت: در طول تاریخ همواره دو نوع نگاه به زن، این موجود آسمانی داشتند: نگاه متحجرانه و نگاه جاهلیت مدرن.
وی به دو حدیث از پیامبر اکرم (ص) در مورد دختر اشاره کرد و گفت: رسول خدا دختران را بهترین اولاد برشمرد و فرمود: دختران فرزندان خوبی‌اند آن‌ها مهربان، دلسوز و برکت زندگی شما هستند.
حسینی به شان و جایگاه زن در تفکر اسلامی اشاره کرد و گفت: خداوند سوره‌ی کوثر را در شان خلقت یک زن یعنی فاطمه زهرا (س) نازل کرده است. حال آن‌که امروزه در غرب زن را به بهانه‌ی آزادی وارد اجتماع کردند و هر گونه استفاده ابزاری از او می کنند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دختران دانشجو را دعوت به مطالعه در زمینه شان و جایگاه زن در تفکر اسلامی کرد و از مسئولین دانشگاه نیز خواست تا یک سالن تربیت بدنی مجزا برای دختران دانشجو در داخل دانشگاه مهیا سازند.
در ادامه خانم دکتر حسینی عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا (س) عدم تفکر صحیح را از آسیب‌های اجتماعی دختران دانست و گفت: قبل از انجام هرکاری به سرانجام آن اندیشه کنید. دختران اغلب به خاطر احساسات غلط و استفاده نادرست از رسانه‌ها آسیب می بینند و در روابط دختر و پسر آسیب و ضرر برای دختران است.
عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا (س) اظهار داشت: خداوند ما را بیمار می‌کند تا قدر صحت و سلامتی را بدانیم و عشق مجازی را قرار داد تا معنی عشق حقیقی را بفهمیم و وسیله ای برای رسیدن به سعادت و کمال شود، ولی در کلمه ی عشق خیلی‌ها به گمراهی افتادند و هوس را با عشق اشتباه گرفتند. عشق باید با عقل همگام باشد تا عزت نفس انسان حفظ شود.
وی دانشجویان را به مطالعه کتب ادیان مختلف و مقایسه آن ها با قرآن کریم دعوت کرد تا از این طریق بیشتر پی به اعجاز قرآن ببرند و اسلام را بهتر بشناسند.
به گزارش روابط عمومی این مراسم با اجرای مولودی خوانی و مسابقه دارت و اهدای جوایز به نفرات برتر این مسابقه پایان یافت.