یکی از اهداف مهم دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل همکاری صنعتی و پژوهشی با همه ی ظرفیت های تحقیقاتی کشور می باشد

۲۶ مرداد ۱۳۹۰ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۶۳۳ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۰۴
یکی از اهداف مهم دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل همکاری صنعتی و پژوهشی با همه ی ظرفیت های تحقیقاتی کشور می باشد

رییس دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: همکاری صنعتی و پژوهشی با همه ظرفیت های تحقیقاتی کشور یکی از اهداف مهم  این دانشکده می باشد.<?xml:namespace prefix = o ns = 'urn:schemas-microsoft-com:office:office' />

دکتر 'محسن جهانشاهی'در حاشیه بازدید از طرح ها،پژوهش ها، آزمایشگاهها فعالیتهای آموزشی و فضای فیزیکی و غیره  دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی بابل بیان کرد: این دانشکده سعی دارد از تنوع تحقیقاتی خوبی در سطح کشور برخوردار باشد و استفاده از همه ظرفیت های تحقیقاتی موجب می شود که در صورت اتمام یک پروژه، فعالیت های تحقیقاتی منقطع نگردد.

وی با بیان این که دانشکده مهندسی شیمی دارای سه آزمایشگاه صرفا تحقیقاتی اعم از بیوتکنولوژی، نانو تکنولوژی و پلیمر می باشد؛ گفت: علاوه برآن بقیه آزمایشگاهها جنبه آموزشی و پژوهشی داشته که از جمله آزمایشگاه کنترل فرایند، عملیات واحد، نفت، شیمی آلی ، شیمی تجزیه، کنترل کیفی صنایع غذایی و نیز آزمایشگاه میکروبیولوژی را  که در این دانشکده فعال می باشند ، می توان نام برد.

وی با اشاره به این که فضای فیزیکی آموزشی و پژوهشی دانشکده شیمی محدود است؛  ادامه داد: اگر بتوانیم مراکز پژوهشی این دانشکده را تقویت کنیم فرصت های زیادی برای  انعقاد قراردادهای پژوهشی از سوی اساتیدی که در آزمایشگاههای آموزشی به فعالیت های پژوهشی مشغول می باشند، با دیگر دستگاهها و سازمانها فراهم کنیم.

 

وی افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری، استانداری مازندران، موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی، سازمان حفاظت از محیط زیست، وزارت جهاد کشاورزی، صندوق حمایت از پژوهشگران، وزارت بازرگانی و نفت از  کارفرمایان و سفارش دهندگان پروژه های تحقیقاتی مختلف می باشند که با محوریت اساتید دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه بعنوان مجری این طرح های تحقیقاتی در حال انجام می باشد.

وی بیان کرد: دانشکده مهندسی شیمی به لحاظ اینکه جزو جوانترین دانشکده دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل محسوب می شود از زیرساخت و فضای فیزیکی کمتری برخوردار است.

وی ضمن قدرانی از حضور ریاست دانشگاه و هیات همراه در طی بازدید از دانشکده مهندسی شیمی، حمایت های ویژه به لحاظ گسترش فضای فیزیکی اعم از آموزشی، پژوهشی و رفاهی و غیره را خواستارشد و افزود: در صورت تحقق این مهم شاهد افتخارآفرینی های بیشتری در عرصه های ملی و بین المللی یقینا از سوی دانشجویان و اساتید دانشکده مهندسی شیمی خواهیم بود.

'جهانشاهی'بیان کرد: همچنین  در نظر داریم در سال آینده گرایش های رشته های جدید اعم از بیوتکنولوژی، ترموسنتیک و نیز جداسازی را در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده مهندسی شیمی دایر کنیم که مکمل و پشتیبان رشته های دکتری موجود در دانشکده نیز می باشند.

وی، تعداد اعضای هیات علمی و بورسیه دانشکده مهندسی شیمی را در حدود 19 نفر خواند و از حسن تدبیر ریاست دانشگاه در جهت جذب نیروهای کارآمد علمی در دانشکده مهندسی شیمی در طی سالهای اخیر قدردانی کرد.