دانشگاه نوشیروانی بابل در مسابقات ملی زیردریایی های کنترل از راه دور رتبه برتر را کسب کرد

۰۲ مرداد ۱۳۸۹ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۵۶۲ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۰۴
دانشگاه نوشیروانی بابل در مسابقات ملی زیردریایی های کنترل از راه دور رتبه برتر را کسب کرد

سرپرست تیم 'چکاب' دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل خبرداد:دانشگاه نوشیروانی بابل در مسابقات زیردریایی های کنترل ازراه دور کشور موفق به کسب رتبه برتر شد وتوانست لوح افتخار را بدست آورد.

دکتر'روزبه شفقت' طی گفت و گویی  با بیان اینکه تیم زیردریایی چکاب دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در مرحله قبل توانست رتبه برتر را ازآن خود کند؛ تصریح کرد: این  دانشگاه در مرحله نهایی مسابقات کنترل از راه دور زیردریایی های 84 مراکزدفاعی، موسسات و مراکز آموزش عالی  کشورتوانست جزو 15تیم برتر قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه مرحله نهایی این دوره از مسابقات در شاهین شهر اصفهان به مدت چهار روز برگزار شده بود؛ اظهارداشت: تیم زیردریایی چکاب بابل در مرحله اول در یک حالت شناور مسافت 40 متر را از روی سطح آب طی کرده است.

به گفته وی همچنین در مرحله دوم نیزمقررشد که زیردریایی ها 40متر به طورکامل از زیرسطح آب حرکت کنند که تیم چکاب دانشگاه توانست این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارد.

وی اضافه کرد: در مرحله سوم زیردریایی ها چهارحرکت به صورت  زیگزاگ برروی سطح آب و سه حرکت زیگزاگ در زیر سطح آب را می بایست انجام دهند.

وی ضمن بیان این مطلب که  در مرحله چهارم زیردریایی ها به صورت مستطیل شکل از یک سری دروازه هایی از زیر آب می بایست رد می شدند؛عنوان کرد:  خوشبختانه در سه مرحله نخست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل تنها تیمی بود که توانست همه امتیازها را بدست آورد .

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: همچنین زیردریایی چکاب دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل توانست با شرکت درمسابقات ویژه زیردریایی های کنترل ازراه دور کشور با حضور 13تیم شرکت کند که  مانورپذیری و پایداری بالا، حرکت به سمت عقب و قوس روبه عقب و انجام عملیات کف نشینی با استفاده از سیستم بالاست وغیره از قابلیت این بخش بوده وتیم دانشگاه توانست امتیاز بالایی راکسب کند.


 به گزارش روابط عمومی،  پنج  دانشجوی دوره کارشناسی،  دو دانشجوی دوره دکتری ، یک سرپرست تیم و همچنین دکتر 'مرتضی دردل' و دکتر 'روزبه شفقت' به عنوان اساتید راهنما از اعضای تشکیل دهند ه تیم زیردریایی چکاب دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بودند.