ایران در ظرف ۱۷ سال در انقلاب اسلامی، به جایی رسید که توانست نیروگاه صادر کند

۱۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۰:۱۰ کد : ۱۴۶۰ اخبـــار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۵۹
به گزارش روابط عمومی، دکتر احمد آل احمد، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با تبریک ایام الله دهه فجر، بین الصلاتین ظهر و عصر در مسجدالرسول (ص) دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به بیان پیشرفت های کشور در صنعت برق پرداخت.
ایران در ظرف ۱۷ سال در انقلاب اسلامی، به جایی رسید که توانست نیروگاه صادر کند

دکتر آل احمد با بیان این که در سال 1945 جنگ جهانی دوم به پایان رسیده است، به مقایسه دو کشور ایران و آلمان بعد از جنگ جهانی دوم و پیشرفت های این دو کشور پرداخت و گفت: هم آلمان و هم ایران دو کشور مخروبه مستعمره بعد از جنگ جهانی دوم بودند. هر دو کشور دارای دو نقطه قوت بودند؛ آلمان پیشینه صنعتی داشت و ایران منابع سرشار نفتی.

دکتر آل احمد پیشرفت های دو کشور را بعد از سی سال از جنگ جهانی دوم مقایسه نمود که هر دو از لحاظ تصمیمات حکومت داری تابع آمریکا بودند، تکنولوژی در آلمان چنان پیشرفت کرد که توانستند نیروگاه در کشور ثالث بسازند، نیروگاه اتمی بوشهر را برای ایران راه اندازی کردند در حالی که ایران در آن زمان حتی توانایی تعویض روغن در نیروگاه ها را نداشت و از تکنسین های خارجی کمک می گرفت.

دکتر آل احمد افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، با این که کشور حدود 10 سال نخست انقلاب، درگیر جنگ داخلی و 8 سال دفاع در برابر جنگ تحمیلی بود، توانست در ظرف 17 سال در این انقلاب به جایی برسد که نیروگاه صادر کند و در نجف نیروگاه بسازد و این نشان از پیشرفت دارد.


( ۲ )