جشن انقلاب در دانشگاه برگزار شد

۱۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۷ کد : ۱۴۵۸ اخبـــار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۶۹
به گزارش روابط عمومی، از سوی ستاد بزرگداشت دهه فجر دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، جشن انقلاب با حضور ریاست دانشگاه، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاونین، اساتید و کارمندان و با حضور سخنران ویژه حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیمیان امام جمعه موقت شهرستان بابل برگزار شد.
جشن انقلاب در دانشگاه برگزار شد

در ابتدای این جشن دکتر بهرام عزیزالله گنجی ریاست دانشگاه با عرض تبریک ایام الله دهه فجر و خیرمقدم به دانشگاهیان گفت: انقلاب کردن سخت است؛ اما انقلابی ماندن و حفظ انقلاب سخت تر است وامیدواریم بتوانیم در مسیر اهداف و آرمان های انقلاب ثابت قدم بمانیم.

دکتر عزیزالله گنجی به تاثیر حضور مردم در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: در وقایع و التهابات اخیر کشور  نیز حضور زنان و مردان انقلابی در میدان بسیار تاثیرگذار بوده است.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین رمضانی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیز به توطئه های متنوع و مختلف دشمن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در زمینه های گوناگون اشاره کرد که همه با شکست روبرو شده است و افزود: انقلاب فراز و فرود دارد؛ اما با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و بصیرت مردم انشالله به دست صاحب اصلی اش مهدی موعود (عج) سپرده می شود.

سپس حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیمیان با تبریک ایام دهه فجر به سه موضوع انقلاب اسلامی از منظر بیگانگان، آینده ی انقلاب و بحران هایی را که ایران اسلامی پشت سر گذاشت و راه های برون رفت از آن بحران ها پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیمیان گفت: از نظر اسلام، ادوار تاریخ بشر به چهار دوره ی تاریخی : از آدم تا خاتم ( دوره ی نبوت)، از غدیر تا غیبت ( دوره ی امامت)، از غیبت تا ظهور ( دوره ی فقاهت) و از ظهور تا قیامت ( دوره ی مهدویت) تقسیم می شود که هم اکنون در دوره ی سوم هستیم.

وی ضمن اشاره به انقلاب از منظر بیگانگان اظهار داشت: 5 نظر راجع به پایان همه ی انقلاب ها وجود دارد: پایان تاریخ، جنگ فرهنگ و ایدئولوژی ها، زندگی اشتراکی بشر در پایان تاریخ،  فروپاشی تمدن غرب و غلبه شریعت نبوی و ایدئولوژی اسلام راجع به پایان تاریخ و در توضیح ایدئولوژی اسلام به روایتی از امام موسی‌بن‌جعفر‌ علیه السلام اکتفا نمود که آن حضرت فرمودند: مردی از اهل قم مردم را به سوی حق دعوت می‌کند و قومی گرداگرد او جمع می‌شوند به صلابت پاره‌های فولاد، تند بادها آنان را به‌ لرزه درنمی‌آورد و از جنگ خسته نمی‌شوند و ترس به خود راه نمی‌دهند و بر خدا توکل می کنند و سرانجام، پیروزی از آن متقین است.

وی در پایان بحران هایی را که انقلاب اسلامی پشت سر گذاشت، عنوان نمود که عبارت اند از: بحران های امنیت داخلی، تمامیت ارضی، اقتصادی، فرهنگی، جنگ نرم و نبرد سایبری، جنگ ترکیبی و بحران تورم و گرانی های بی سابقه.

گفتنی است این جشن با قرعه کشی شماره های شرکت کنندگان و اهدای هدیه به پایان رسید.

 


( ۱ )