مراسم تودیع و معارفه معاون آموزشی دانشگاه برگزار شد

۲۱ دی ۱۴۰۱ | ۱۳:۲۹ کد : ۱۴۱۳ اخبـــار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۴۷
به گزارش روابط عمومی، مراسم تودیع و معارفه معاون آموزشی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور ریاست دانشگاه، هیات رییسه، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و کارکنان حوزه معاونت آموزشی برگزار شد.
مراسم تودیع و معارفه معاون آموزشی دانشگاه برگزار شد

در ابتدای جلسه دکتر بهرام عزیزالله گنجی رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با عرض خیرمقدم و تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، گزارشی از اتفاقات و وقایع اخیر دانشگاه ارائه داد و گفت: وظیفه اصلی دانشگاه تعلیم، تعلم، تحقیق و پژوهش است. پاره ای از مشکلات و سختی ها وجود دارد و دانشگاه نیز تمام تلاش خود را برآن گذاشت تا به حل مشکلات خوابگاهی، سلف سرویس و ... بپردازد و دانشجو نیاز به محیط آرام برای تحصیل دارد و ما سعی کردیم تا با توجه به امکانات و شرایط دانشگاه، محیط رفاهی امنی را برای فعالیت دانشجویان فراهم کنیم و همچنین تلاش بر این است تا تشکل های دانشگاه زیر نظر معاونت فرهنگی اجتماعی در چارچوب قانون و در قالب تریبون آزاد، کرسی های آزاد اندیشی و ... بستر را برای ارائه نقد ها، نظرات و مسایل صنفی دانشجویان فراهم سازند.

دکتر عزیزالله گنجی با قدردانی از زحمات دکتر میرزایی در مدت تصدی معاونت آموزشی گفت: ایشان فردی با توانمندی بالا هستند که اعلام کردند به دلیل مسایل شخصی امکان ادامه همکاری را ندارند و انشالله در آینده بتوانیم از پتانسیل ایشان در سیستم استفاده کنیم.

ریاست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل همچنین از قبول مسئولیت دکتر توکلی تشکر و قدردانی نمود و گفت: آموزش از ارکان مهم دانشگاه است و برای فعالیت در این حوزه باید تجربه فعالیت در محیط آموزشی را داشت و دکتر توکلی نیز تجربیات ارزشمندی در زمینه مدیریت آموزشی دارد که امیدوارم در پیشبرد اهداف آموزشی دانشگاه موفق باشند.

 در ادامه دکتر میرزایی با تبریک میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن و با ادای درود و سلام به روح بلند سید حسین فلاح نوشیروانی گفت: یکی از ارکان اصلی دانشگاه آموزش است که هم باید در داخل دانشگاه پاسخگو باشد و هم در آینده.

دکتر میرزایی گزارشی از فعالیت های آموزشی دانشگاه ارائه کرد و گفت: علی رغم این که ترم خاصی را گذراندیم، ولی سعی کردیم با بهره گیری از تجربیات همکاران، هیات رییسه و همه ارکان دانشگاه، این ترم تحصیلی را با حفظ کیفیت آموزشی به خاتمه برسانیم.

دکتر میرزایی از ریاست دانشگاه، هیات رییسه و همه مدیران حوزه آموزش و کارکنان حوزه معاونت آموزشی تشکر و قدردانی نمود و گفت: بازنگری سرفصل دروس، توجه به رویکرد وزارت علوم در زمینه دروس کارآفرینی و مهارت افزایی، پیگیری انجام صلاحیت علمی و عمومی اساتید حق التدریس، تدوین شیوه نامه پیشنهادی طرح کار و دانش، الزام ارجاع دانشجویان دو نیمسال مشروط به مرکز مشاوره برای جلوگیری از افت تحصیلی، پیشنهاد کیفی نمودن طرح کارآموزی دانشجویان، سیستمی شدن گواهی حل تمرین در سامانه گلستان، نظام مند کردن ارائه سمینارهای پژوهشی دانشجویان دکتری در سامانه گلستان و ... پاره ای از عملکرد این حوزه بوده است.

سپس دکتر حمیدرضا توکلی معاون آموزشی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز با تبریک میلاد حضرت فاطمه (س) و با قدردانی از حسن اعتماد ریاست دانشگاه و زحمات دکتر میرزایی گفت: از نگاه بنده این جابجایی شبیه مسابقه ی دو امدادی است.

دکتر توکلی با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش تاکید کرد: طرح تحول آموزش عالی به آموزش نگاه ویژه ای دارد. بخش اعظمی از مسئولیت دانشگاه در حوزه آموزش است. 80 درصد دانشجویان در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند و هدف ما تربیت دانش آموخته ی ماهر، مسئولیت پذیر و متعهد است. همه باید کمک کنند تا جایگاه آموزش بیشتر مورد توجه قرار گیرد، اگر معلمی بتواند درست معلمی کند، خیلی از مشکلات دانشجو حل می شود.

دکتر توکلی پیگیری دفتر برنامه ریزی و توسعه آموزشی، ارزیابی عملکرد های گذشته و بررسی وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان، توجه به رشته های بین رشته ای، توجه به وحدت رویه در ارزیابی پرونده های دانشجویی و هیات علمی، تجهیز و تعمیر دستگاه های آزمایشگاه ها، توجه به موضوع گسترش دیپلماسی علمی و ... را از جمله برنامه های پیش رو اعلام نمود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین رمضانی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه با تبریک میلاد حضرت فاطمه (س) و قدردانی از زحمات دکتر میرزایی و با عرض تبریک به دکتر توکلی گفت: طبق آیه 140 سوره آل عمران، این جابجایی پست ها و مسئولیت ها برای امتحان الهی است، اگر مسئولیت دائمی و ماندنی بود که به دیگری نمی رسید؛ بنابراین انسان باید آن را فرصتی برای خدمتگزاری به مردم و گره گشایی از مشکلات مردم بداند.

  معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه در پایان به حدیثی از امام علی (ع) اشاره کرد که فرمودند: با مردم آنگونه معاشرت کنید، که اگر مردید بر شما اشک ریزند، و اگر زنده ماندید، با اشتیاق سوى شما آیند.

گفتنی است این مراسم با قدردانی از دکتر محمد میرزایی و اهدای حکم به دکتر حمیدرضا توکلی به پایان رسید.


( ۶ )