جلسه مسئول امور بانوان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه های کشور با دانشجویان فعال فرهنگی

۲۱ دی ۱۴۰۱ | ۰۹:۱۳ کد : ۱۴۱۲ اخبـــار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۰۰
به گزارش روابط عمومی، جلسه مسئول امور بانوان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه های کشور با دانشجویان فعال فرهنگی در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه برگزار شد.
جلسه مسئول امور بانوان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه های کشور با دانشجویان فعال فرهنگی

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه با عرض خیرمقدم و قدردانی از حضور دکتر عزتی و دانشجویان و با تبریک پیشاپیش خجسته میلاد بانوی دوعالم، راز هستی، ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) و توصیه به توجه به دو صفت مهم اخلاقی آبروداری و احترام به والدین به حکمت 81 نهج البلاغه اشاره کرد که امیرالمومنین حضرت علی (ع) می فرماید:« قِیمَةُ کُلِّ امْرِئٍ مَا یُحْسِنُهُ.» ارزش هر کس به عمل و اعتقاد متقنی است که دارد و به جهان بینی ای است که دارد و افزود: سید رضی گوید این از کلماتى است که قیمتى براى آن تصوّر نمى شود و هیچ حکمتى هم سنگ آن نبوده و هیچ سخنى، والایى آن را ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در ادامه به پاسخ حضرت فاطمه زهرا (س) به این سوال که از دنیا چه چیزی را دوست دارد اشاره کرد که آن حضرت فرمودند: از دنیا، سه چیز را دوست دارم؛ تلاوت کتاب خدا، انس با قرآن کریم و عمل به آیات آن، نظر فی وجه رسول الله و توجه به سبک زندگی پیغمبر و انفاق فی سبیل الله و افزود: انفاق فقط کمک مالی نیست؛ انفاق یعنی گره گشایی از مشکلات مردم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه با بزرگداشت میلاد فاطمه زهرا  (س) و مقام مادر گفت: راه بهشتی شدن رضایت پدر و مادر و به خصوص مادر است و امیدواریم خدای متعال ما را یاری نماید تا رهرو راه فاطمه زهرا (س) باشیم و ایشان را الگوی واقعی خودمان قرار دهیم.

در ادامه دکتر عزتی مسئول امور بانوان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه های کشور با قدردانی از زحمات، تلاش ها و همکاری های ارزشمند همکاران دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و تبریک پیشاپیش میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) به تشکیلات زهرایی (س) اشاره کرد و گفت: کسی عضو تشکیلات می شود که خودش شکل گرفته باشد و بخواهد در همکاری با سایرین و ساختارها، شکل خود را تثبیت کند. همان گونه که شرط شهید شدن، شهید بودن است.

دکتر عزتی افزود: برای تثبیت شکل، تثبیت بنیاد های فکری (ذهنی) و بنیادهای قلبی (گرایشی) لازم است تا در نتیجه ی آن رفتار تشکیلاتی شکل بگیرد و افزود: ما در دوره آخرالزمان زندگی می کنیم؛ آخرالزمان دوره ای است که بنیادهای ذهنی، بسیار، مورد امتحان قرار می گیرد؛ بنابراین باید ثابت قدم و نفوذ ناپذیر باشیم.

مسئول امور بانوان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه های کشور اظهار داشت: اکنون دشمن دل ها و ذهن ها را اشغال می کند، کسی می تواند فتح کند که علم همراه با معرفت داشته باشد.

دکتر عزتی توصیه کرد: مطاله فروان داشته باشید. کتاب انسان 250 ساله را بخوانید، تفاسیر قرآن را بخوانید. علم و آگاهی خود را افزایش دهید و جاری کنید در این فرصت طلایی دانشجویی از اوقاتتان به درستی و با برنامه ریزی استفاده کنید و به دنبال علم همراه با معرفت بروید.


( ۳ )