مراسم گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن برگزار شد

۲۰ دی ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۱ کد : ۱۴۱۰ اخبـــار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۴۲
به گزارش روابط عمومی، مراسم گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت فاطمه (س) و روز زن با حضور ریاست دانشگاه، مشاور ایشان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و دکتر عزتی مسئول امور بانوان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه های کشور و بانوان شاغل دانشگاه برگزار شد.
مراسم گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن برگزار شد

در ابتدای این مراسم دکتر بهرام عزیزالله گنجی ریاست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با عرض خیرمقدم و تبریک میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن به نقش و جایگاه مهم زن در خانواده و محیط اجتماعی اشاره کرد و گفت: وجود و حضور زن در استحکام بخشی و پیشرفت زندگی بسیار مؤثر است و قطعا زن در خانواده در موفقیت مرد نقش زیادی دارد چنان که می گویند پشت هر مرد موفقی، زن موفقی است و افزود: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز قطعا بخش اعظمی از موفقیت ها و دستاوردهایش را مرهون وجود زنان توانمند اعم از دانشجویان دختر، اعضای هیات علمی و کارمندان خانم است.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه با تبریک ولادت یکتا گوهر هستی، ام ابیها، صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و مادر به دو صفت اخلاقی مهم اشاره کرد که انسان همواره باید تلاش کند تا در خود نهادینه سازد که عبارت اند از: احترام به پدر و مادر و آبرو داری و در اهمیت توجه به وظیفه احترام به والدین به آیه 24 سوره ی اسراء اشاره کرد که خداوند متعال می فرماید: «و همیشه پر و بال تواضع و تکریم را با کمال مهربانی نزدشان بگستران و بگو: پروردگارا، چنانکه پدر و مادر، مرا از کودکی (به مهربانی) بپروردند تو در حق آنها رحمت و مهربانی فرما.» و افزود: این آیه نهایت تواضع در برابر پدر و مادر را نشان می دهد.

سپس دکتر عزتی مسئول امور بانوان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه های کشور به مقوله ی الگوی زن سوم انقلاب پرداخت و مبحث خود را با طرح یک سوال از بانوان حاضر در جلسه آغاز نمود که چند نفر از بین شما عزیزان حاضر است تا خودش را به عنوان الگوی نمونه برای دختران امروز معرفی نماید که بتوانند با الگو قرار دادن شما به اهدافشان برسند؟

دکتر عزتی با اشاره به اهمیت موضوع خانواده گفت: در صورتی که بخشی از کارکردهای خانواده آسیب ببیند، بهم ریختن احترام ها خروجی آن می شود.

 دکتر عزتی به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با زنان فرهیخته و فعال در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی اشاره کرد که فرمودند: پیشنهاد استفاده از زنان فرهیخته، دانشمند، فرزانه و مجرّب در رده‌های گوناگون تصمیم سازی و تصمیم گیری کشور، موضوع مهمی است که ذهن من را نیز مدت ها است مشغول کرده و ان‌شاءالله برای آن راه حلی خواهیم یافت.

دکتر عزتی اظهار داشت: اگر قرار است ما الگو باشیم، شاخصه های الگوی تراز این است که نه در فضای سنتی غرق شویم و نه اجازه دهیم فضای پست مدرن و شاخصه های زندگی پست مدرن تمام زندگی ما را تحت الشعاع خود قرار دهد. در فضای پست مدرن، چالش های زندگی، زن و مرد را تبدیل به ماشین و ربات می کند، انسان باید در این فضا مهارت حل مسئله، مهارت نشاط آفرینی، مهارت مدیریت زمان و ... داشته باشد و در پایان گفت: در روز مادر، این نگاه را داشته باشید که دیگران کاشتند و ما بهره بردیم، ما چه بکاریم که دیگران و آیندگان بهره مند شوند.


( ۳ )