برگزاری مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

۱۳ دی ۱۴۰۱ | ۱۴:۲۵ کد : ۱۳۹۷ اخبـــار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۷۰
به گزارش روابط عمومی، از سوی ستاد بزرگداشت مقام شهدا دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ۱۴ شهید دانشگاه، در مسجدالرسول (ص) دانشگاه با حضور دانشجویان، اساتید و کارمندان برگزار شد.
برگزاری مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

حجت الاسلام و المسلمین حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه با گرامیداشت مقام شهدا و سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی و با قدردانی از حضور دانشگاهیان و برگزارکنندگان این مراسم گفت: سخن گفتن از مردی که 40 سال از عمرش را در مجاهدت خاموش گذراند کار بسیار سختی است و سال ها باید بگذرد تا با ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار آشنا شویم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: حضور سردار شهید سلیمانی در دفاع مقدس به عنوان فرمانده خط شکن، از او یک شخصیت کم نظیر ساخت؛ شخصیتی که به تعبیر دشمنان، قدرتمند ترین فرد خاورمیانه و کابوس اسرائیلی ها بود و سید حسن نصرالله از ایشان با عنوان سیدالشهدای مدافع حرم یاد می کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از مصادیق نصرت الهی در زمان ما است. دشمن تصور می کرد کار بعد از شهادت ایشان تمام خواهد شد؛ اما به فرمایش مقام معظم رهبری رهبری، ایشان در زمان حیات دشمنان را شکست دادند و پس از شهادت نیز دشمنان را شکست داد. آن تشییع جنازه چند میلیونی در ایران و عراق نشان از این شکست دارد. ایشان قهرمان مبارزه با امپریالیسم است. در همه دنیا سوگواره برای اسطوره ها در نهایت تبدیل به حماسه می شود. حاج قاسم مظهر قدرت آفرینی کشور ما است و مراسم های بزرگداشت این شهید تبدیل به حماسه شد. یک قهرمان ملی و یک حماسه آفرین برای ما و دنیای اسلام است.

وی افزود: وظیفه همه ی ما معرفی درست شهید سلیمانی و مکتب سلیمانی است و همانطور که حضرت زینب (س) پای شهیدش ایستاد، ما هم باید بایستیم. مقام معظم رهبری فرمودند: حاج قاسم یک مکتب است. نباید به چشم یک فرد به او نگریست. باید به چشم یک مکتب و مدرسه ی درس آموز دید.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در ادامه به بیان پاره ای از ویژگی های این شهید گرانقدر از جمله معنویت، توحید محوری، رشد یافتگی در مکتب اسلام و اهل بیت، ولایت مداری، عقلانیت، تدبیر، لطافت، مهربانی، صلابت، امانت داری و رعایت حدود الهی و ... پرداخت.

در ادامه مادر شهید 16 ساله دفاع مقدس؛ شهید مهرداد راسخ به بیان خاطراتی از این شهید پرداخت و مراسم با مداحی و اقامه نماز ظهر و عصر و تجدید پیمان با شهدا پایان یافت.


( ۱ )