دیدار رییس و جمعی از اساتید دانشگاه با مؤسس و رئیس حوزه علمیه امام صادق(ع) کوتنا شهرستان قائمشهر

۲۹ آذر ۱۴۰۱ | ۰۹:۴۴ کد : ۱۳۷۸ اخبـــار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۵۸
به گزارش روابط عمومی، به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مفتح؛ وحدت حوزه و دانشگاه، دکتر بهرام عزیزالله گنجی ریاست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به همراه حجت الاسلام و المسلمین حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و جمعی از اساتید با حضور در حوزه علمیه امام صادق(ع) کوتنا شهرستان قائمشهر، با آیت الله سلیمانی، مؤسس و رئیس این حوزه دیدار کردند.
دیدار رییس و جمعی از اساتید دانشگاه با مؤسس و رئیس حوزه علمیه امام صادق(ع) کوتنا شهرستان قائمشهر

در این دیدار دکتر بهرام عزیزالله گنجی ریاست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه و با قدردانی از میزبانی حوزه علمیه امام صادق(ع) کوتنا شهرستان قائمشهر گفت: از آرزوهای دیرین حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری وحدت حوزه و دانشگاه بود. این دو نهاد مقدس به این وحدت نیاز دارند، انقلاب حاصل این وحدت هاست. به برخی از مناسبت ها نمی توان به صورت مناسبتی برخورد کرد؛ نمونه آن سالروز وحدت حوزه و دانشگاه است؛ باید برنامه مدون سالیانه داشت تا از توانمندی های دو طرف برای پیشبرد اهداف و سیاست ها بهره گرفت.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیز با گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: حضور در این مکان مقدس توفیقی است که خدای متعال به ما عنایت فرمود و ما قدردان آن هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی اظهار داشت: امروز دشمن در این جنگ ترکیبی، حوزه و دانشگاه را به خاطر کارکردهای این دو نهاد مقدس مورد هدف قرار داده است و امروز بیش از هر زمان دیگری وحدت بیشتر این دو نهاد احساس می شود و لازم است و آن جهاد تبیین که از نگاه مقام معظم رهبری یک واجب فروعی است وظیفه ی ما دانشگاهیان و حوزوی هاست.

در ادامه آیت الله سلیمانی، موسس حوزه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر با قدردانی از حضور دانشگاهیان گفت: حضرت امام خمینی (ره) 3 وحدت را در میان جامعه ی ما گذاشت: وحدت علما، وحدت حوزه و دانشگاه و وحدت امت با امام و تاکید کرد: همه ی ما در هر رشته ای، مشغول علوم دینی هستیم. حرف همه ی ما یکی است. تعامل ها، گفتگوها و هم اندیشی ها باید بیشتر شود، باید اتاق فکر شکل بگیرد و در آن مسایل و مشکلات مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.

در پایان اعضای حاضر در جلسه به ارائه نظراتشان پرداختند.

شایان ذکر است مقرر گردید تا کارگروهی متشکل از اعضای دانشگاه و حوزه علمیه شکل بگیرد و در آن موضوعات مورد بررسی قرار گیرد و برنامه ها عملیاتی شود.


( ۲ )