برگزاری آیین استقبال از ۱۴ شهید گمنام در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

۲۹ آذر ۱۴۰۱ | ۰۹:۲۴ کد : ۱۳۷۷ اخبـــار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۷۰
به گزارش روابط عمومی، آیین استقبال از ۱۴شهید گمنام دوران دفاع مقدس در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور دانشگاهیان و مردم شهرستان بابل برگزار شد و پیکر مطهر شهدا از درب اصلی دانشگاه تا محل مصلی بر روی دوش مردم و دانشگاهیان تشییع و فضای دانشگاه با حضور این شهیدان معطر به عطر شهادت شد.
برگزاری آیین استقبال از ۱۴ شهید گمنام در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

گفتنی است هیات رییسه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با ارسال پیامی از حضور پرشور مردم شهید پرور بابل و دانشگاهیان در مراسم استقبال از شهدا، قدردانی نمود که متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام و درود فراوان خداوند متعال بر مردم و دانشگاهیان شریف و ولایتمدار دار المؤمنین بابل.

حضور گسترده، دشمن شکن و حماسی شما، برگ زرین دیگری از زمان شناسی و قدردانی از جانفشانی های شهدای گرانقدرمان را در تاریخ این مرز و بوم به یادگار نهاده است.

 شما همان ملتی هستید که بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) درباره شما فرمود: من با جرات مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر، بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله(ص) و مردم کوفه در عهد امیرالمومنین(ع) هستند.

می‌بینیم که بازماندگان شهدا و آسیب دیدگان جنگ و متعلقان آنان با چهره های حماسه آفرین و گفتار و کرداری مشتاقانه و اطمینان بخش با ما و شما روبه رو می‌شوند و اینها همه از عشق و علاقه و ایمان سرشار آنان است به خداوند متعال و اسلام و حیات جاویدان. در صورتی که نه در محضر مبارک رسول اکرم(ص) هستند، و نه در محضر امام معصوم(ع).

انگیزه آنان، ایمان و اطمینان به غیب است و این، رمز موفقیت و پیروزی در ابعاد مختلف است و اسلام باید افتخار کند که چنین فرزندانی تربیت نموده و ما همه مفتخریم که در چنین عصری در پیشگاه چنین ملتی می باشیم.

        (صحیفه امام خمینی ره ، ج ۲۱، ص ۴۱۰)

افتخار بسیار بزرگی برای دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بود تا با میزبانی از چهارده شهید خوشنام دفاع مقدس، فضای مقدس دانشگاه را به عطر دل انگیز و ملکوتی شهادت، معطر نماید.

بر خود لازم می دانیم از حضور حماسی مردم عزیز و دانشگاهیان گرامی، صمیمانه تشکر نماییم و عاجزانه از خداوند متعال مسئلت نماییم تا در مسیر شهدای عزیزمان، ثابت قدم باشیم. ان شاءالله تعالی


( ۶ )