مراسم گرامیداشت هفته بسیج برگزار شد

۳۰ آبان ۱۴۰۱ | ۱۱:۵۹ کد : ۱۳۱۳ اخبـــار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۵۴
به گزارش روابط عمومی، مراسم گرامیداشت هفته بسیج با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، دکتر حلیمی رییس بسیج اساتید دانشگاه های استان مازندران و اساتید بسیجی دانشگاه های بابل با موضوع نقش اساتید بسیجی در حفظ آرامش دانشگاه، به میزبانی دانشگاه برگزار شد.
مراسم گرامیداشت هفته بسیج برگزار شد

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب و دفاع مقدس، شهدای مدافعین حرم و امنیت، به آیات 49 و50 سوره بقره اشاره نمود که خداوند متعال می فرماید: « و (به یاد آرید) هنگامی که شما را از ستم فرعونیان نجات دادیم که از آنها سخت در شکنجه بودید، (به حدّی که) پسران شما را کشته و زنانتان را زنده نگاه می‌داشتند، و آن بلا و امتحانی بزرگ بود که خدا شما را بدان می آزمود و (یاد کنید) هنگامی که دریا را شکافتیم و شما را نجات دادیم و فرعونیان را غرق کردیم و شما مشاهده می‌کردید» و افزود: هدف از بیان قصه ی حضرت موسی (ع)، انتقال حکمت و پیام به مردم است و در این آیات برکاتی که به این قوم داده شد، برشمرده شد؛ و اگر حکومت جمهوری اسلامی ایران با حکومت دوره قبل سنجیده شود خواهید دید که نعمت جمهوری اسلامی آن رود نیلی است که خداوند برای ملت باز کرد و آنان را از روحیه فرعون صفتی ای که در دل و روح مستکبرین بود، نجات داد و باب نجاتی برای انسان های مستقل، آزادی خواه و آزاد منش شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی به قصه ی سامری اشاره کرد و گفت: هر دوره ای یک سامری دارد و سامری این دوران رسانه ها هستند، که دشمن با استفاده از این قدرت به دنبال تغییر افکار مردم است. این رسانه های معاند سحر عظیم هستند و ذهن ها را دچار مشکل می کنند و دل ها را می لرزانند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه به آیه 54 سوره مائده اشاره کرد که خداوند متعال می فرماید: «ای کسانی که ایمان آورده‌اید! هر کس از شما، از آیین خود بازگردد، (به خدا زیانی نمی‌رساند؛ خداوند جمعیّتی را می‌آورد که آنها را دوست دارد و آنان (نیز) او را دوست دارند، در برابر مؤمنان متواضع، و در برابر کافران سرسخت و نیرومندند؛ آنها در راه خدا جهاد می‌کنند، و از سرزنش هیچ ملامتگری هراسی ندارند. این، فضل خداست که به هر کس بخواهد (و شایسته ببیند) می‌دهد؛ و (فضل) خدا وسیع، و خداوند داناست.» و اظهار داشت: بسیج اساتید باید در افق این آیه، خود را تطبیق دهند.

در ادامه دکتر حبیب الله حلیمی با تبریک هفته بسیج، نخست به پاره ای از مسایل و مشکلات جامعه اشاره کرد و گفت: برای حل مسایل هر کدام از ما در جامعه، باید از خودمان شروع کنیم. دشمنی از اول خلقت حضرت آدم وجود داشت، نمرود و فرعون و قارون مال امروز نیست، اگر بخواهد حدود و قوانین الهی به درستی اجرا شود، دشمنی وجود دارد.

دکتر حلیمی تاکید کرد: امریکا و اروپا برای هیچ کشوری دلسوزی نکردند، هر جا که وارد شدند از روی دلسوزی نبود، بلکه می خواهند گاو شیرده داشته باشند. جهان را به لحاظ سیاسی و اقتصادی به گونه ای بستند و قواعدی را تعریف کردند که به نفع خودشان است. پرسش با شورش، اعتراض با اغتشاش فرق می کند. کلمه ای در قرآن است به نام بصیرت؛ یعنی مبدا و مقصد را تشخیص دادن؛ باید علت شکل گیری این اعتراضات و اصل موضوع، به مردم شناسانده شود؛ می خواهند قدرت منطقه ای ایران را کم کنند، هدف ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: فرمانداری محل طرح مطالبات سیاسی است. سیاسی باشیم اما سیاس نباشیم، در زمان اغتشاش جناح بازی ممنوع است. اسلام با جامعیتش مطرح است؛ جامعیت اسلام، حاکمیت مسایل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است. مطالبات مردم با فرماندار، استاندار، امام جمعه، و ... در میان گذاشته شود، مسجد محوری عمل شود. بصیرت افزایی شود.

این جلسه با بیان نظرات و پیشنهادات اساتید ادامه یافت و در پایان اعضای حاضر در جلسه با حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه با آرمان های امام راحل و شهدا تجدید بیعت کردند.


( ۱ )