بیانیه بسیج اساتید دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل درباره حوادث تلخ روزهای اخیر دانشگاه

۲۵ آبان ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۵ کد : ۱۳۰۷ اخبـــار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۰۵
به گزارش روابط عمومی، بسیج اساتید دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل درباره حوادث تلخ روزهای اخیر دانشگاه بیانیه ای را صادر نمود.
بیانیه بسیج اساتید دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل درباره حوادث تلخ روزهای اخیر دانشگاه

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم


أَنَّهُ مَنْ عَمِلَ مِنْکُمْ سُوءًا بِجَهَالَةٍ ثُمَّ تَابَ مِنْ بَعْدِهِ وَأَصْلَحَ فَأَنَّهُ غَفُورٌ رَحِیمٌ (سوره انعام، آیه 54)

                                                                                  

حوادث تلخ روزهای اخیر، بسیج اساتید دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل را بر آن داشت تا نکات زیر را محضر مردم شریف بابل مخصوصا دانشگاهیان گرانقدر دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل عرض نماید:

الف) نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت خون ده‌ها هزار شهید گرانقدر با تکیه بر اراده یک ملت مومن، صبور و بصیر، با همه این دشمنی‌ها، همچنان توانمندتر از قبل به پیش می‌رود و به فضل الهی، توجهات حضرت ولی­عصر(عج) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، آینده بسیار روشن‌تر از گذشته خواهد بود. دشمنان و فریب خوردگان داخلی آنها بدانند دانشگاهیان مومن و بصیر دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با درایت و بصیرتی مثال زدنی در مسیر تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، آماده دفاع از اصول، بنیان‌ها و ارزش‌های ناب برآمده از انقلاب اسلامی ملت ایران هستند.

ب) امام علی علیه‌السلام فرمودند: ادب انسان همچون درختی است که ریشه‌اش عقل و خرد است. این آموزه‌های بزرگ اسلامی همواره راهنمای مطالبه‌گری‌ها و سوالات ما دانشگاهیان است.  انتظار می‌رود دانشجویان محترم مطالبه گری خود را از روی ادب توام با مسئولیت‌پذیری و استدلال و از طریق کرسی‌های آزاداندیشی بیان کرده و از رفتارهای دور از شان جامعه دانشگاهی، اکیدا اجتناب نمایند.  متاسفانه تعداد محدودی از دانشجویان به خود اجازه دادند با الفاظی بسیار تاسف بار و دور از شان دانشجو، نظم دانشگاه را به هم بریزند. به این تعداد معدود تاکید می‌شود از این مسیر نادرست بازگردند و درصدد جبران برآیند.

ج) انتظار می رود اگر فردی اصلاح نمی گردد قوانین به صورت منصفانه اجرا گردد.

د) در پایان بسیج اساتید دانشگاه هرگونه توهین به مقدسات، هنجارشکنی، اخلال در حرکت علمی دانشگاه، تخریب اموال دانشگاه و ایجاد ناامنی در سطح دانشگاه را بشدت محکوم کرده و از همه دانشگاهیان محترم (دانشجویان، اساتید و کارمندان) می‌خواهد مراقب سوء استفاده دشمنان باشند.


( ۱۵ )