جلسه هم اندیشی با موضوع « تحلیل و راهکارهای اساتید در عبور از مسائل جاری دانشگاه » برگزار شد

۲۳ آبان ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۳ کد : ۱۳۰۳ اخبـــار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۱۱
به گزارش روابط عمومی، از سوی شورای هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاهی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، جلسه هم اندیشی با موضوع « تحلیل و راهکارهای اساتید در عبور از مسائل جاری دانشگاه » با حضور اعضای هیئت علمی به صورت تبادل افکار برگزار شد.
جلسه هم اندیشی با موضوع « تحلیل و راهکارهای اساتید در عبور از مسائل جاری دانشگاه » برگزار شد

در ابتدای این جلسه دکتر بهرام عزیزالله گنجی رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با عرض خیرمقدم و قدردانی از حضور اساتید گفت: دانشگاه به برکت حضور اساتید و دانشجویان به رتبه های درخشان در سطح ملی و بین المللی دست یافت و در زمینه فناوری نیز حرکت های خوبی از جمله پذیرش طرح هیبریدی کردن خودروی شاهین گروه خودروسازی سایپا، افتتاح پژوهشکده مطالعات راهبردی، سیاست گذاری و زیربنایی استان مازندران با شروع به کار سه طرح پژوهشی و همچنین دریافت مجوز راه اندازی پردیس علم و فناوری دانشگاه در راستای گسترش شرکت های دانش بنیان و برقراری پیوند عمیق بین اساتید و دانشجویان با این مرکز صورت گرفت.

دکتر عزیزالله گنجی در ادامه گزارشی از مسایل اخیر دانشگاه و نحوه برخورد و تعامل ارائه نمود و اظهار داشت: همه ی ما سوار بر یک کشتی هستیم و باید متحد با همدیگر، کمک کنیم تا جو آرامی در دانشگاه فراهم باشدکه دانشگاهیان به فعالیت علمی، پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و ... بپردازند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ضمن تشکر از حضور اساتید در این جلسه، بر حفظ همدلی و وحدت در فضای دانشگاه، تاکید کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه گفت: نامه ای که برخی از اساتید دانشگاه در خصوص مسایل جاری دانشگاه به ریاست دانشگاه نوشتند به همه ابعاد وقایع تلخی که در دانشگاه اتفاق افتاده است نپرداخته و باعث رشد علمی و اخلاقی دانشجویان عزیز نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی تأکید کرد: باید مراقب باشیم که دشمنان این ملت از اعمال ما سوء استفاده نکنند.

وی افزود: با دانشجویانی که دچار هیجانات کاذب شدند و نسبت به کارهایشان پشیمان هستند با رأفت اسلامی برخورد شود ولی با کسانی که مغرضانه بدنبال بهم ریختن نظم دانشگاه و ایجاد آشوب در فضای دانشگاه هستند به صورت قانونی برخورد گردد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه به اساتیدی که در خصوص مسایل جاری دانشگاه به ریاست دانشگاه نامه نوشتند ، پیشنهاد نمود که ضمانت آن دسته از دانشجویانی که بخاطر کارهای ناپسندشان باید پاسخگو باشند را به عهده بگیرند.

سپس اعضای حاضر در جلسه به ارائه نظراتشان پرداختند که پاره ای از موضوعات طرح شده عبارت اند از: مسایل دانشگاه را در ارتباط با مسایل جامعه ببینیم، باید دغدغه های اعتراضی معترضین را بشناسیم، سردمداران این اعتراضات نسل جوان هستند، باید با آن ها با ادبیات خاص خودشان صحبت شود، باید به سمت درک مشترک پیش رفت، دانشجویان باید تغدیه فکری شوند، باید روی  اطلاعات تاریخی، فرهنگی، اسلامی و ... کار شود، کار فرهنگی بیشتری باید صورت بگیرد، با دانشجو مدارا شود، باید صبوری کرد، با نگاه عمیق به مسایل نگاه کرد، جلسات هم اندیشی با حضور مهمانان تحلیل گر، مطلع و پژوهشگر برگزار شود، مسأله ی اجتماعی ای است که باید در مسیر درست حل شود و درمان گردد؛ برای حل آن از کارشناسان علوم تربیتی، روانشناسان و جامعه شناسان کمک گرفته شود، تصمیمات ضرب الاجلی گرفته نشود، نگاه ها، پدرانه و صبورانه باشد و ...  


( ۳ )