دانشگاه با ایده ها، ابتکارات، افتخارات و دستاوردهایش، افق جدیدی را در جلوی جامعه قرار می دهد

۲۵ مهر ۱۴۰۱ | ۱۴:۲۴ کد : ۱۲۳۸ اخبـــار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۴۵
به گزارش روابط عمومی، به مناسبت حوادث پیش آمده و مسائل مهم و جاری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسینی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه، بین نماز ظهر و عصر به ایراد سخنرانی پرداخت.
دانشگاه با ایده ها، ابتکارات، افتخارات و دستاوردهایش، افق جدیدی را در جلوی جامعه قرار می دهد

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسینی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه با قدردانی از حضور دانشگاهیان گفت: همه بر این امر مهم واقفند که دانشگاه هر کشوری، تضمین کننده فردای آن کشور است. با ارزیابی وضعیت دانشگاهیان یک جامعه، می شود فردای آن جامعه را پیش بینی نمود. نقطه اساسی و مهم هر جامعه و کشوری دانشگاه است و امام (ره) فرمودند: اگر دانشگاه اصلاح شود، مملکت اصلاح می شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری افزود: اگر بخواهیم کارکردهای دانشگاه را بیان کنیم عبارت اند از: دانشگاه مرکز آموزش و پژوهش است؛ باید رسالت خود را در دانشگاه بدانیم. دانشگاه نقش مولد دارد؛ تربیت انسان های متخصص و متعهد، عالم و دانشمند را بر عهده دارد و جهت گیری های اجتماعی و سیاسی در جامعه از دانشگاه ریل گذاری می شود. دانشگاه کانون پیشرو جامعه است. ایستایی جامعه را بر هم می زند و مرز عادت ها را در هم می شکند و با ایده ها، ابتکارات، افتخارات و دستاوردهایش افق جدیدی را در جلوی جامعه قرار می دهد. دانشگاه مرکز تربیت اخلاقی، دینی و عقلانی جامعه است. باید مراقب باشیم تا دانشگاه دچار فساد علمی و اخلاقی نشود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسینی اظهار داشت: مقام معظم رهبری همواره بر فعالیت سیاسی دانشجویان تاکید دارند. این یک باور و راهبرد است که دانشجو در فضای دانشگاه فعالیت های سیاسی داشته باشد، اما این فعالیت ها باید همراه با درک، بینش و تحلیل سیاسی باشد. در طول تاریخ هر کجا که جامعه ی مسلمین تحلیل سیاسی نداشتند، ضرر کردند و در ادامه به الزامات تحرکات سیاسی در فضای دانشگاه اشاره کرد که عبارت اند از: دانشجوی سیاسی فحاش نیست، به ارگان یا شخص خاصی و یا به مقدسات دیگران اهانت نمی کند. دانشجوی سیاسی بی انصاف نیست. دانشگاه خانه ی احزاب نیست و دانشجوی سیاسی ابزار هیچ جناحی نیست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری همچنین توصیه به توجه به گسترش عقلانیت، خردورزی، نظم و قانون گرایی و رعایت احترام و حرمت ها نمود و گفت: خداوند متعال در آیات قرآن بدترین ویژگی موجودات را بی عقلی عنوان نمود.

مهم ترین ویژگی جوامع متمدن رعایت نظم و انضباط اجتماعی است و رعایت نظم باعث حصول پیشرفت ها می گردد و طبق اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) مقام معلم را به مثابه مقام پدر عنوان کرد و افزود: هم دانشجو و هم اساتید باید به حقوق همدیگر توجه داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسینی با اشاره به وقایع اخیر کشور گفت: عقلانی ترین حرف در مورد آزادی این است که آزادی چیزی غیر از هرج و مرج و ولنگاری است. در جاهلیت اعراب، جسم دختر زنده به گور می شد و در جاهلیت مدرن، عزت، کرامت، عفت و شخصیت زن، زنده به گور می شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه در ادامه به عدم واکنش دنیا در برابر جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی، گروهک تروریستی داعش و برخوردهای وحشیانه شان با زنان و کودکان، جنایات عربستان و ... اشاره کرد و گفت: همه متحد در کنار هم باشید، دانشگاه مال همه است، چشم های زیادی به ایران اسلامی مقتدر دوخته شد، پرچم ایران اسلامی به لطف و عنایات امام عصر (عج) هیچ وقت بر زمین نخواهد افتاد. انشالله با صبر، بصیرت و عقلانیت دانشگاهیان، نام دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در سطح جهان بیش از پیش خوش می درخشد.

 


( ۱ )