مراسم معارفه نودانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد

۲۰ مهر ۱۴۰۱ | ۱۱:۴۴ کد : ۱۲۲۳ اخبـــار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۶۵
به گزارش روابط عمومی، مراسم معارفه نودانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور هیات رییسه دانشگاه به صورت مجازی برگزار شد.
مراسم معارفه نودانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد

دکتر بهرام عزیزالله گنجی رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با عرض خیرمقدم و تبریک میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و همچنین با عرض تبریک ویژه به نودانشجویان و خانواده محترمشان به جهت قبولی در این دانشگاه گفت: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برای چندین سال متوالی حائز رتبه برتر در بین دانشگاه های کشور در زمینه تولید علم است و رتبه درخشانی در سطح بین المللی دارد و این مهم با همت، پشتکار و توانمندی بالای علمی اساتید و دانشجویان و یاوران علمی اتفاق افتاده است و با وجود این همه ظرفیت و پتانسیل، وظیفه اصلی دانشگاه فراهم نمودن بستر و محیطی آرام در جهت تعلیم و تربیت، تحقیق، پژوهش، آموزش و ... است.

دکتر عزیزالله گنجی تاکید کرد: همه ی ما تلاش می کنیم تا محیط امنی را در دانشگاه ایجاد کنیم و اگر تعداد معدودی بنا به هر دلیلی نظم مجموعه را بر هم می زنند، ما این اجازه را نمی دهیم تا چالش ایجاد شود.

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با تاکید بر این که بسیاری از مسایل با گفت و گو حل می شود تاکید کرد: از دانشجویان و خانواده های محترمشان می خواهیم که با هر مسئله و مشکلی که در محیط دانشگاه روبرو می شوند به مسئول مربوط مراجعه کنند، وظیفه ما مسئولین، حل مشکلات دانشجویان بر اساس ضوابط و چارچوب های قانونی است و همه ی ما تمام توان و تلاش مان را در این راستا به کار خواهیم گرفت.  

قطعا دوره کارشناسی فرصت بسیار مغتنمی برای توجه بیشتر به سبک زندگی، قوانین معرفتی و اخلاقی، فلسفه ی خلقت و ... است

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیز با تبریک هفته وحدت و همچنین راهیابی نودانشجویان به دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: حضور نودانشجویان به دانشگاه به مثابه طلوع یک روز جدید، افق زیبا و داشتن احساس امید بیشتر است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی تاکید کرد: همه ی ما قبل از این که متخصص در هر رشته ای باشیم، یک انسانیم و در کنار درس و تحصیل باید به جنبه های اخلاق، معنویت، فلسفه ی خلقت و ... توجه داشته باشیم و قطعا دوره کارشناسی فرصت بسیار مغتنمی برای توجه بیشتر به سبک زندگی، قوانین معرفتی و اخلاقی، فلسفه ی خلقت و ... است. قدر فرصت جوانی را بدانید، شما امیدهای کشور هستید و خطاب مقام معظم رهبری به دانشجویان آرمان خواهی و مطالبه گری است. در کنار این آرمان خواهی ها باید توجه کنیم که از ایجاد مسایل حاشیه ای پرهیز کنیم، در فضای دانشگاه گفتمان درست، تعامل و گفت و گو، عقلانیت و خردورزی را یاد بگیریم. به پیشرفت علمی کشور توجه داشته باشید. دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به عنوان یک دوست و برادر در کنار شماست.

ورود به دروازه های علم و دانش، موهبتی الهی است که انسان های پرتلاش با پشتکار علمی بالا به آن دست می یابند

سپس دکتر محمد میرزایی معاون آموزشی دانشگاه نیز با عرض تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص)، پذیرش دانشجویان در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل را تبریک گفت و اظهار داشت: قطعا حضور شما به دانشگاه، نشاط و شادابی خاصی می بخشد. ورود به دروازه های علم و دانش موهبتی الهی است که انسان های پرتلاش با پشتکار علمی بالا به آن دست می یابند و در ادامه گفت: در آینده ای نزدیک، این معاونت جلسه ای را برای آشنایی شما عزیزان با قوانین، مقررات و آیین نامه های آموزشی برگزار خواهد نمود.

بهره مندی از خرد دانشجویی یکی از سیاست های مهم معاونت دانشجویی است

در ادامه دکتر مجید عباسی معاون دانشجویی دانشگاه نیز با تبریک قبولی نودانشجویان گفت: خدمتگزاری به شما عزیزان مایه ی افتخار ماست و معاونت دانشجویی در ارتباط با سبک زندگی دانشجویان و تعامل آن ها در کنار همدیگر است.

دکتر عباسی به فعالیت های مهم حوزه دانشجویی اعم از اسکان دانشجویان در سراهای دانشجویی، اداره رفاه دانشجویی، مسایل تغذیه ای، وام های دانشجویی، مسایل بهداشت و مشاوره اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین فرصت ها در دانشگاه برای دانشجویان بهره مندی از امکانات ورزشی و شرکت در مسابقات ورزشی در سطح منطقه ای و ملی است. در کنار پرورش علمی و پژوهشی و ... به پرورش جسم نیز توجه کنید.

دکتر عباسی تاکید کرد بهره مندی از خرد دانشجویی یکی از سیاست های مهم معاونت آموزشی است و انشالله در آبان ماه 1401 انتخابات شورای صنفی دانشجویی را برگزار خواهیم کرد و به دنبال سیستم ارائه نظام پیشنهادات دانشجویان برای بهره مندی از نظرات دانشجویان هستیم.

دانشجویان در فضای مجازی از خود مواظبت کنند

در ادامه قاسم طالبی نماینده اداره حراست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز با تبریک قبولی نودانشجویان گفت: انشالله با همت و پشتکار شما عزیزان، مراسم فارغ التحصیلی تان را جشن می گیریم.

نماینده اداره حراست دانشگاه به ارائه نکاتی در خصوص حفاظت دانشجو از خود در محیط دانشگاه پرداخت و گفت: از خود و اطلاعات شخصی خود محافظت کنید.  نام کاربری خود را در اختیار دیگران قرار ندهید، در فضای مجازی از خود مواظبت کنید، گاهی اوقات یک حرف و عمل نامربوط باعث ایجاد چالش های زیادی می گردد.  در رابطه با اساتید جوانب احترام را رعایت کنید و در پایان گفت: همه نهاد های دانشگاه و مرکز حراست به عنوان مشاور در کنار شما خواهند بود و در هر زمینه ای راهنمایی های لازم را ارائه می دهند. شما نیز پیشنهادات و راهکارهای خود را در زمینه های مختلف ارائه دهید.

دانشگاه سعی می کند در زمینه های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، دانشجویی و ... به صورت متوازن عمل کند

در پایان دکتر غلامرضا ضابط پور معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه نیز با تبریک هفته وحدت و قبولی نودانشجویان گفت: دانشگاه سعی می کند در زمینه های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، دانشجویی و ... به صورت متوازن عمل کند. دانشجویان همانطور که به غذای جسم احتیاج دارند، نیازمند غذای روح نیز هستند. فعالیت های فرهنگی به عنوان فعالیت هایی برای سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت دانشجویان نیست؛ بلکه دارای اهدافی از قبیل آشنایی دانشجویان با فرهنگ دانشجویی، برخورد عقلانی با مسایل، بالا بردن قدرت تحلیل و آشنایی با انجام کار جمعی و احساس مسئولیت در قبال مسایل جامعه است.

دکتر ضابط پور افزود: معاونت فرهنگی دارای بخش های مختلفی از جمله انجمن های علمی است که به عنوان مکمل درس های اختصاصی شماست، کانون های مختلف است که هر کس با توجه به ذوق و علاقه خود می تواند در بخش های مختلف فعالیت کند، تشکل های سیاسی است که برنامه هایی از قبیل اردوهای فرهنگی، تریبون آزاد و ... را برگزار می کند و بخش نشریات.


( ۳ )