مراسم تودیع و معارفه رییس گروه نظارت و ارزیابی دانشگاه برگزار شد

۲۹ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۵:۱۹ کد : ۱۱۷۰ اخبـــار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۰۳
به گزارش روابط عمومی، مراسم تودیع و معارفه رییس گروه نظارت و ارزیابی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور دکتر عزیزالله گنجی رییس دانشگاه، دکتر امینی راد مشاور ایشان، حجت الاسلام و المسلمین رمضانی معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاونین و رؤسای دانشکده ها برگزار شد.
مراسم تودیع و معارفه رییس گروه نظارت و ارزیابی دانشگاه برگزار شد

دکتر بهرام عزیزالله گنجی رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با عرض خیرمقدم به حضار گفت: انجام نظارت و ارزیابی درست در سیستم و مجموعه ها بسیار حائز اهمیت است. اگر قانون باشد و نظارت به درستی صورت نگیرد، مجموعه نمی تواند به اهدافش برسد. در هر مجموعه ای با عدم نظارت صحیح و دقیق، قانون به درستی اجرا نمی شود.

دکتر عزیزالله گنجی با تاکید بر تاثیر نظارت بر اجرای درست قوانین گفت: نظارت نه فقط در امور اساتید و حضور در کلاس ها، بلکه باید بر انجام همه ی امور دانشگاه اعم از قراردادها، پروژه ها، پیمان کاری ها و ... باشد؛ اموال مجموعه اموال دولتی است، بیت المال است؛ همه ی ما باید در حفظ و حراست از آن ها و استفاده درست و بهینه از این اموال کوشا باشیم. ارزیابی و نظارت بر امور کلیه ی افراد مجموعه از مدیریت تا بدنه ی سیستم باید باشد تا نقاط قوت و ضعف ها شناسایی شود.

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل تاکید کرد: کسی که مسئولیت می پذیرد، باید وظایف خود را به درستی انجام دهد تا مجموعه به اهداف و ماموریت هایش برسد. مدیران باید پویا، فعال و با برنامه باشند. برای برون رفت از روزمره گی ها باید برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت بر اساس سند چشم انداز دانشگاه تدوین کنند؛ روزمره گی نوعی رکود است. دانشگاه ها باید به فناوری روی آورند تا درآمد اختصاصی خود را افزایش دهند. باید در زمینه درآمد زایی دانشگاه برنامه ریزی کنیم، ارتباط دانشگاه با صنایع استان و کشور تقویت شود. در زمینه گسترش ارتباطات بین المللی تلاش کنیم. همانگونه که دانشگاه در زمینه تولید علم رتبه نخست کشور را دارد، در بخش فناوری نیز باید سرآمد باشد. می توان در زمینه آموزش های مجازی، فنی و حرفه ای و مهارتی فعالیت های خوبی را انجام دهیم. زمینه برای فعالیت فراهم است، پتانسیل مورد نیاز نیز وجود دارد، همه باید همت کنند.

دکتر عزیزالله گنجی در پایان از زحمات ارزشمند دکتر مرتضی نقی پور در مدت تصدی ریاست گروه نظارت و ارزیابی تشکر نمود و همچنین از دکتر حمزه آگاهی به جهت قبول مسئولیت قدردانی کرد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین رمضانی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با قدردانی از زحمات دکتر نقی پور گفت: ایشان فردی خوش خلق با توانمندی علمی بالا هستند و دکتر آگاهی هم استاد جوان، فعال و با انگیزه هستند و افزود: خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی ایران مایه افتخار است. همه باید قدر نعمت خدمتگزاری را بدانیم و تاکید کرد: در هر کشوری، ارکانی و مجموعه ای اگر بهترین قانون ها هم موجود باشد؛ ولی نظارت و ارزیابی به درستی صورت نگیرد، هیچ فایده ای ندارد.  

سپس دکتر نقی پور گزارشی از عملکرد این حوزه ارائه داد و گفت: اهمیت سیستم نظارت بر کسی پوشیده نیست، اما در این زمینه پیشینه ی طولانی نداریم. برای نظارت ساختار لازم است و در این ساختار شاخصه های ارزیابی هم باید مشخص شود.

در ادامه دکتر آگاهی با قدردانی از حسن اعتماد ریاست دانشگاه گفت: سعی می کنم تا با بهره مندی از خرد جمعی مسایل را به پیش ببرم و مطمئنا از علم استفاده خواهم کرد.

گفتنی است این مراسم با قدردانی از دکتر نقی پور و اهدای حکم به دکتر آگاهی به پایان رسید


( ۵ )