مراسم تقدیر از آزادگان دانشگاه برگزار شد

۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۶ کد : ۱۱۰۰ اخبـــار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۱۶
به گزارش روابط عمومی، به مناسبت گرامیداشت ۲۶ مرداد؛ سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، مراسم تجلیل از آزادگان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور سرپرست دانشگاه، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاونین و آزادگان سرافراز برگزار گردید.
مراسم تقدیر از آزادگان دانشگاه برگزار شد

دکتر بهرام عزیزالله گنجی سرپرست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در این مراسم با عرض خیرمقدم گفت: قدردانی از حماسه آفرینی ها و رشادت های شما عزیزان بسیار سخت است و تنها خداوند متعال می تواند اجر کامل این فداکاری ها و ایثار را ادا نماید و زبان از شکرگزاری قاصر است. امیدوارم که خداوند متعال توفیق قدردانی از شما یادگاران دفاع مقدس را به ما ارزانی دارد.

دکتر عزیزالله گنجی اظهار داشت: وقتی موضوع جهاد مطرح می شود؛ انسان با خدای خود معامله می کند؛ از خوشی های زندگی، جان، مال، فرزند و خانواده می گذرد تا به رضای الهی برسد و تاکید کرد: شما آزادگان زبان گویای خاطرات، جانفشانی ها، رشادت ها، دلیرمردی ها و فداکاری های آن دوران هستید و قطعا روایت وقایع و ایثارگری ها از زبان شما، در تربیت نسل های آینده و ترویج روحیه گذشت و فداکاری در بین نسل جوان بسیار تاثیرگذارتر است و از آزادگان دانشگاه خواست تا به بیان گوشه ای از خاطراتشان بپردازند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه با قدردانی از حضور آزادگان در این جلسه گفت: آزادگان در آن شرایط سخت، دست از زندگی دنیایی خود کشیدند و با جانفشانی و ایثار در میدان جهاد حضور یافتند تا از ناموس، استقلال و عزت کشور دفاع کنند، تقدیر واقعی از شما با خدای متعال است و بندگان خدا نمی توانند حق قدردانی و شکرگزاری از زحمات شما را آن گونه که باید به جا آورند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی به جمله معروف زندگی دارای دو رکن است: عقیده و جهاد در راه آن عقیده اشاره کرد و تاکید کرد: زندگی بدون اعتقاد ممکن نیست، اعتقادی که برآمده از دین، شریعت و سیره ائمه باشد، کاملترین اعتقاد است. اعتقاد آزادگان، اعتقاد سیدالشهدا در کربلا بود. اعتقاد به کلمه مقدس الله در قلب پرچم ایران اسلامی بود. جهاد مقدس افق بالایی دارد، امروز جمهوری اسلامی ایران، استقلال، آزادی، عزت و سرافرازی خود را مدیون رشادت ها، جانفشانی ها، ایثارگری ها و خون پاک شهداست. قدر خودتان را بدانید. باب جهاد بسته نشد. جهاد سخت تمام شد؛ اما امروز عرصه ای به مراتب پیچیده تر آغاز شد. امروز باب وسیع تری از جهاد یعنی جهاد تبیین و عرصه جنگ نرم باز شد. امیدواریم که خداوند متعال ما را عاقبت بخیر کند و یاری نماید تا در مسیر شهدا ثابت قدم بمانیم.

سپس آزادگان دانشگاه به بیان خاطراتشان پرداختند.

گفتنی است آقایان مرتضی مولائیان، حشمت الله فغان پور، محمود علی اصغری، تقی مهدی پور، قاسم زاهدیان و علیرضا یکتا گنجی، آزادگان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل هستند.


( ۳ )