نشست مسئولین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران با سرپرست دانشگاه

۰۴ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۵۷ کد : ۱۰۸۰ اخبـــار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۵۵
به گزارش روابط عمومی، نشست مسئولین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران با دکتر بهرام عزیزالله گنجی سرپرست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور معاونین برگزار شد.
نشست مسئولین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران با سرپرست دانشگاه

مهندس سید حسین درویشی مدیر کل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران ضمن قدردانی از حسن استقبال سرپرست دانشگاه از این نشست به معرفی این اداره کل پرداخت و گفت:  این مرکز جامعه هدف 19 گانه دارد که دانشگاه ها یکی از آنها می باشد.

مهندس درویشی به ضرورت مهارت آموزی اشاره کرد و گفت: دانشجویان به صورت مستقیم و غیرمستقیم در قالب های کارورزی، ارتباط مشارکتی و بعضا به خاطر علاقه به حرفه ای خاص با این مرکز در ارتباط هستند. امروزه طیف کارآموزان مراکز فنی و حرفه ای تغییر کرده است. 70 درصد مهارت آموزان ما را فارغ التحصیلان دانشگاه ها تشکیل می دهند.

مدیر کل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران افزود: آموزش ما چندین شاخص دارد. اولین شاخص آموزش ما نیاز محوری است. جامع نگری، اعتبار بین المللی از دیگر شاخصه هاست. از نظر بنده حلقه مفقوده بین دانشگاه و صنعت، آموزش های فنی حرفه ای است.  از سال 1398 مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی را در دانشگاه ها راه اندازی کردیم تا موضوع مهارت و فرهنگ مهارت آموزی را در بین دانشجویان نهادینه کنیم. این مرکز هم آموزش های اصلی و هم آموزش های جانبی را ارائه می کند؛ 80 درصد آموزش ها عملی و 20 درصد به صورت تئوری است. امروزه باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم و رشته هایی را آموزش دهیم که جامعه به آن ها نیاز داشته باشد و در پایان آمادگی کامل مرکز را برای همکاری با دانشگاه در زمینه مهارت آموزی به دانشجویان اعلام نمود.

در ادامه دکتر بهرام عزیزالله گنجی رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با عرض خیرمقدم و قدردانی از حضور مسئولین اداره کل فنی حرفه ای استان مازندران گفت: مهارت آموزی به دانشجویان یکی از برنامه های دانشگاه است و معتقدیم در جامعه برای انسان های کاربلد، کار به اندازه کافی وجود دارد. بنابراین همکاری ها باید صورت بگیرد و به گونه ای برنامه ریزی شود که به دانشجویان در کنار آموزش تئوری، آموزش های عملی نیز داده شود.

دکتر عزیزالله گنجی ضمن تاکید بر اینکه شناخت و آگاهی از ظرفیت ها، امکانات و زیرساخت های آموزشی طرفین ضروری است، افزود: باید طرفین بازدیدی از امکانات و تجهیزات داشته باشند و باید کارگروهی عملیاتی با حضور نمایندگان دو طرف شکل بگیرد، اولویت های مهارتی و برنامه های عملیاتی مشخص شود و همکاری ها آغاز شود و قطعا برای تحقق شعار سال انجام این گونه همکاری ها نقش مؤثری دارد. 

گفتنی است مقرر شد برای انجام همکاری ها، کارگروه عملیاتی شکل بگیرد و این جلسه با اظهار نظر حاضرین به پایان رسید.


( ۱ )