شصتمین جلسه شورای مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه تشکیل شد

۰۳ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۲۵ کد : ۱۰۷۸ اخبـــار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۹۶
به گزارش روابط عمومی، شصتمین جلسه شورای مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور دکتر بهرام عزیزالله گنجی سرپرست دانشگاه، دکتر شفقت معاون پژوهش و فناوری واعضای جدید این شورا آقایان دکتر عباسی، دکتر غلامیان، دکتر پایدار، مهندس نیازی و مهندس بائی تشکیل شد.
شصتمین جلسه شورای مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه تشکیل شد

دکتر بهرام عزیزالله گنجی در این مراسم با اشاره به اهمیت فناوری در توسعه و پیشرفت جامعه و رفع نیاز ها و معضلات گفت: اختصاص یک معاونت در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نشان از اهمیت موضوع فناوری در راستای رفع نیازها دارد.
دکتر عزیزالله گنجی گفت: اعضای جدید شورا نیز بحمدالله از اساتید توانمند با پتانسیل علمی بالا هستند و انشاالله با برگزاری جلسات شورا به صورت مستمر و منظم، برنامه های خوبی برای توسعه مرکز رشد و حرکت در مسیر فناوری مدون گردد و همچنین ارزیابی های دقیقی از روند اجرایی برنامه ها صورت گیرد.
دکتر عزیزالله گنجی همچنین به ضرورت راه اندازی پردیس نوآوری و فناوری در دانشگاه تاکید و گفت: رایزنی های لازم در وزارت علوم برای انجام این مهم در دانشگاه صورت گرفت تا با استقرار این مرکز در دانشگاه بتوانیم شرکت ها و واحد های فناور را افزایش دهیم.
سرپرست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در ادامه به پروژه ملی هیبریدی کردن خودروی شاهین اشاره کرد و گفت: دستیابی به پروژه های بزرگ ملی به سادگی به دست نمی آید، توانمندی بالای دانشی و همت والایی را می طلبد تا بتوان اعتماد یک شرکت را جلب نمود و برای ورود در حوزه صنعت و فناوری تلاش مضاعف و منابع انسانی توانمند یک ضرورت است، که بحمدالله دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در این زمینه ها پیشرو است و در پایان آمادگی دانشگاه را برای دریافت هر گونه پیشنهاد و راهکار برای پیشرفت و موفقیت دانشگاه اعلام نمود و گفت: بهره مندی از خرد جمعی یکی از سیاست های مهم دانشگاه است.
در ادامه دکتر روزبه شفقت معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گفت: با توجه به اهداف کشور و نیازمندی های روز جامعه، توسعه مرکز رشد فناوری می تواند بسیار کمک کننده باشد. مرکز رشد فناوری در دانشگاه بیش از یک دهه در حال فعالیت است و محصولات خوبی را تولید کرد و دستاوردهای ارزشمندی را برای دانشگاه و جامعه داشت.
دکتر شفقت گفت: امروزه نگاه به مراکز رشد فناوری، یک نگاه خاص است. نگاه دانشگاه نیز در این زمینه بر مبنای توسعه فناوری است و در تلاش هستیم تا جذب حداکثری از شرکت های فناور توانمند داشته باشیم و برای دستیابی به این مهم فضای مستقل، در نظر گرفتن تسهیلات و ارتباط قطب دانشگاهی با صنایع اطرافش ضروری است.
شایان ذکر است در این جلسه احکام اعضای جدید شورای مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه اهدا شد و همچنین درخواست های استقرار چند هسته فناور مورد بررسی قرار گرفت.