برگزاری نخستین جلسه هم اندیشی و تبادل نظر مسئولین و مدیران دانشگاه

۲۸ تیر ۱۴۰۱ | ۰۹:۵۴ کد : ۱۰۵۸ اخبـــار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۹۵
به گزارش روابط عمومی، نخستین جلسه هم اندیشی و تبادل نظر مسئولین و مدیران دانشگاه با حضور دکتر بهرام عزیزالله گنجی سرپرست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد.
برگزاری نخستین جلسه هم اندیشی و تبادل نظر مسئولین و مدیران دانشگاه

دکتر بهرام عزیزالله گنجی سرپرست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در این مراسم با عرض خیرمقدم و قدردانی از حضور همکاران گفت: تدوین برنامه کوتاه مدت و بلند مدت، یکی از راه های برون رفت از روزمره گی هاست و باعث می شود مجموعه در دستیابی به اهداف و مأموریت های خود، سریع تر و موفق تر عمل کند.

دکتر عزیزالله گنجی افزود: یکی از سیاست های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل این است که به صورت منظم و مستمر هر سه ماه یک بار، مسئولین و مدیران واحد های مختلف دانشگاه برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت خود را ارائه دهند و بر اساس آن عملکرد ها گزارش داده شود. بنابراین فعالیت ها باید در سه بخش؛ فعالیت های انجام شده، فعالیت های در دست اقدام و برنامه های آینده دسته بندی و تنظیم شود.

شایان ذکر است دکتر محمد میرزایی معاون آموزشی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در این جلسه گزارشی از عملکرد معاونت و برنامه های این حوزه ارائه نمود که عبارت اند از: راه اندازی رشته های جدید در دانشگاه با این نگاه که بتواند در جامعه اشتغال پذیری کند، اصلاح و بازنگری رشته های درسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین مقطع کارشناسی با هدف ارائه دروس مهارتی، پیگیری برگزاری دوره های کهاد، برگزاری جشنواره پروژه های برتر مقطع کارشناسی با هدف کاربردی کردن آن ها، پیگیری آموزش الکترونیک محور، الکترونیکی کردن خدمات آموزشی، افزایش بودجه آزمایشگاه های آموزشی، ایجاد رشته های نوظهور (بین رشته ای)، برگزاری مسابقات خلاقیت و نوآوری دانشجویی، جذب دانشجویان خارجی با هدف گسترش ارتباطات بین المللی، توسعه فضای فیزیکی معاونت، بررسی و پیگیری شیوه نامه های ترفیع و رفع مشکلات آن و ...

در ادامه اعضای حاضر در جلسه به ارائه نظراتشان پرداختند که اعلام تقویم سالانه آموزشی، فعال کردن مجدد فعالیت های علمی صنوف دانشجویی با نظارت کلی دانشگاه، در نظر گرفتن کارشناس آشنا به فن برای کارگاه ها و آزمایشگاه ها، تدوین برنامه سالیانه و تعیین آرمان ها و استراتژی ها، بررسی فضاهای آموزشی دانشکده ها و رفع چالش ها، مکانیزه کردن ارائه گزارش عملکرد، بازنگری آیین نامه تحصیلات تکمیلی، توجه به موضوع دانش آموختگان، بهره مندی از بستر مجازی برای توانمند سازی دانشجویان، توجه به موضوع حل تمرین ها و ... پاره ای از آن ها بوده است.


( ۱ )